Административното обслужване в Областна администрация Благоевград се извършва в Центъра за административно обслужване (ЦАО), намиращ се на партера в сградата на Областна администрация Благоевград, пл. „Георги Измирлиев“ № 9.
Работното време на Центъра за административно обслужване е от 8:30 до 17:30 ч. без прекъсване.
телефон: (073) 82 70 11
Центърът за административно обслужване предоставя:
- Пълна информация за предоставяните услуги от администрацията;
- Формуляри за заявяване на услуги;
- Информация за състоянието на заведени преписки;
- Приема и завежда до областния управител предложения и сигнали от физически и юридически лица;
- Чрез Интерактивния информационен терминал на Центъра за административно обслужване може получите информация за администрацията – структура, кабинет, функции на областния управител, допълнителна информация за административните услуги;
- В ЦАО може да изразите Вашата оценка за работата на администрацията в Книгата за мнения, предложения и сигнали или писмено през пощенската кутия;
- предложения и сигнали на граждани, организации и омбудсмана, свързани с дейността на териториалните звена на министерствата и на другите административни структури.
Комплексно административно обслужване
- Информация за документите, които администрацията може да набира по служебен път са описани в процедурата на съответната услуга в раздел "Административни услуги";
- От 01.01.2016 г. в случай, че за изпълнение на кокретна административна услуга е необходимо "Удостоверение за наличие или липса на задължения", издавано от органите по приходите на НАП, компетентният орган за извършване на заявената услуга го набавя по служебен път.
Документи: Вътрешни правила за административното обслужване
Общи и собствени стандарти за качество на административното обслужване
Съгласно Вътрешните правила за организация на административното обслужване са етвърдени принципите за административното обслужване в Областна администрация Благоевград:
- Всяко физическо и юридическо лице може да поиска административна услуга, която е от значение за признаване, упражняване или погасяване на права или задължения. Приемането и предаването на документите на гражданите се извършва в ЦАО, на принципа на „едно гише“.
- Гражданите и организациите могат да заявят извършването на определена административна услуга лично или да се представляват по закон и по пълномощие по реда на Гражданския процесуален кодекс. Неперсонифицираните организации се представляват от определено от членовете на организацията лице. Гражданите и организациите могат да се представляват с писмено пълномощно с нотариална заверка на подписа и от други граждани или организации.
- Административните услуги, предоставени от Областна администрация Благоевград, са утвърдените в Регистъра на услугите на Административния регистър http://iisda.government.bg/adm_services/services/ и информацията/процедурите се публикуват в Регистъра на услугите съгласно указанията на Администрацията на МС, както и на интернет страницата на администрацията в раздел Административно обслужване, страница „Административни услуги“ http://blagoevgrad.government.bg/bg/административни-услуги.html
- Заявления/искания за извършване на административни услуги, сигнали и предложения до Областна администрация Благоевград могат да се подават:
1. устно, за което се попълва протокол от длъжностното лице, пред което е заявена услугата (Приложение №1).
2. на място в администрацията в ЦАО (партер на административната сграда на Областна администрация – Благоевград, 2700, гр. Благоевград, пл. „Г. Измирлиев“, №9;
3. чрез лицензиран пощенски оператор;
4. на имейл: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.;
5. по електронен път през Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги чрез платформата на ДАЕУ;
6. чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ);
7. чрез Системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС);
8. чрез Платформата за достъп до обществена информация, създадена и поддържана от Администрацията на Министерски съвет – по заявленията за достъп до обществена информация. -
Искането за извършване на административната услуга се заявява в устна или писмена форма, освен ако в специален закон не е предвидено друго и се завежда в Административната информационна система „Архимед“. Организациите заявяват исканията си писмено.
-
Исканията, внесени устно в ЦАО или по телефон, се отразяват в протокол съгласно образец Приложение № 1 към настоящите Вътрешни правила, съгласно разпоредбите на Наредбата за административно обслужване.
- Заплащането на дължимите такси на услуги от клиентите се извършва съгласно Тарифа за таксите, които се събират по Закона за държавната собственост, в сила от 11.02.2011 г. (Приета с ПМС № 26 от 03.02.2011 г.) и Заповед № 10 от 10.01.2001 г. на Министъра на финансите;
- Заплащането на дължимите такси за услугите, извършвани в Областна администрация Благоевград, могат да се платят на каса или с картово плащане на POS терминал в Центъра за административно обслужване, или по банков път в ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРСКА БАНКА, BIC (SWIFT): UBBSBGSF , IBAN BG71 UBBS 8888 3104 0676 01 - транзитна сметка (приходи от такси, наеми и др.);
- При работа с клиенти служителите спазват нормативните и вътрешните стандарти на обслужване, въведени в Областна администрация Благоевград с Хартата на клиента;
- Времето за чакане при получаване на информация и/или обработване на документи във връзка с административното обслужване в ЦАО е не повече от 15 мин;
- Контрол за конкретна преписка може да се осъществява от страна на клиентите – физически и юридически лица, посредством справка за движението на преписката им на място в ЦАО, на телефон (073) 82 70 11 - Деловодство, на е-поща Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. .
ПРЕДЛОЖЕНИЯ, ЖАЛБИ И СИГНАЛИ
Всяко юридическо или физическо лице може да подаде сигнал, жалба или предложение.
Формата за подаване на сигнали и предложения може да бъде устна и писмена:
- Устна – на място в администрацията или на обявените телефони +359 (73) 82 70 11 и "Горещ телефон" – 0800 11 073 за сигнали и предложения (безплатен за гражданите);
Формуляри за предложения и сигнали: