ПЛАН
ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ И ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПРИОРИТЕТНИ ЦЕЛИ НА ОБЛАСТНА АДМИНИСТРАЦИЯ – БЛАГОЕВГРАД ЗА 2008 г.
Планът за определяне и изпълнение на приоритетните цели на Областна администрация – Благоевград за 2008 г. се съставя съгласно чл. 33а от Закона за администрацията във връзка с точка 3.2 – „Разработване на приоритетни цели на административните структури” от Плана за изпълнението на Стратегията за модернизиране на държавната администрация – от присъединяване към интегриране.
Настоящият План включва следните стратегически цели на Областна администрация - Благоевград, срокове за изпълнение и отговорни изпълнители:
1. Повишаване квалификацията на служителите от администрацията посредством:
1.1. Участие на служителите в планираното за 2008 г. обучение, организирано от Института по публична администрация и европейска интеграция:
- отговарят – Главния секретар и Старши експерт „Човешки ресурси”
- срок – до месец декември 2008 г.;
1.2. Участие на служителите в чуждоезиково обучение по английски език с комуникативна насоченост:
- отговарят – Главния секретар и Старши експерт „Човешки ресурси”
- срок – до месец декември 2008 г.;
1.3. Обучение на служителите, свързано с прилагането на новоприети нормативни актове, които са в основата на упражняване на правомощията на Областния управител - курсове по прилагането на новия Гражданскопроцесуален кодекс, по измененията и допълненията на Закона за държавната собственост и Правилника за приложение на Закона за държавната собственост, на Закона за финансовото управление и контрол в публичния сектор и др. /за юрисконсулти и икономисти/:
- отговаря – Директор на Дирекция „АПОФУС”
- срок – до месец декември 2008 г.;
1.4. Обучение на служителите, свързано с по-доброто познаване и прилагане на вътрешните актове в администрацията, Електронната система за управление на знанията и Електронната система за регистрация и контрол на документооборота – „Архимед”:
- отговарят – Главния секретар, Началник сектор „Административно обслужване и информационни технологии” и Главни експерти „Информационно обслужване и технологии”
- срок – постоянен;
1.5. Обучение на служителите, ангажирани с работа по Проект – „Комплексни административни услуги в електронна Област Благоевград”:
- отговарят – Началник Сектор „Административно обслужване и информационни технологии” и Главни експерти „Информационно обслужване и технологии”
- срок – постоянен;
1.6. Обучение на служителите, притежаващи универсален електронен подпис за работа със същия:
- отговарят – Главния секретар и главни експерти „Информационно обслужване и технологии”
- срок – постоянен.
2. Подобряване на административното обслужване в Областна администрация – Благоевград и документооборота между администрации от различни нива посредством:
2.1. Дейности, свързани с популяризацията и използването на възможностите, които предоставя реализирания Проект – „Комплексни административни услуги в електронна Област Благоевград”:
отговарят – Главен секретар и Началник Сектор „Административно обслужване и информационни технологии”
срок - постоянен;
2.2. Стартиране на процедурата по надграждане на Проект – „Комплексни административни услуги в електронна Област Благоевград” чрез изграждане на Областен портал:
отговарят – Главен секретар, Началник Сектор „Административно обслужване и информационни технологии” и Главни експерти „Информационно обслужване и технологии”
срок - постоянен;
2.3. Стартиране на процедурата за сертифициране на администрацията по система за управление на качеството:
отговарят – Главен секретар, Директори на Дирекции, Началник Отдел „Държавна собственост” и Началник Сектор „Административно обслужване и информационни технологии”
срок - постоянен;
2.4. Организиране на съвместни приемни за физически и юридически лица от служители на Областна администрация – Благоевград, общински администрации на територията на областта и представители на регионални институции на държавната администрация:
отговаря – Главен секретар
срок – през цялата 2008г.;
2.5. Актуализиране на Електронната система за управление на знанията:
отговарят – Директори на Дирекции, Началник Отдел „Държавна собственост” и Началник Сектор „Административно обслужване и информационни технологии”
срок – през цялата 2008г.;
2.6. Актуализиране на технологичните карти за административните услуги, предоставяни от Областна администрация – Благоевград и залагането им като маршрути в Електронната система за регистрация и контрол на документооборота „Архимeд”:
отговарят – Директори на Дирекции, Началник Отдел „Държавна собственост”, Началник Сектор „Административно обслужване и информационни технологии” и Главни експерти „Информационно обслужване и технологии”
срок – месец септември 2008 г.;
2.7. Актуализиране на информационния материал, свързан с основните функции, структура, адреси на регионални служби на държавната администрация:
отговаря – Началник Сектор „Административно обслужване и информационни технологии”
срок – постоянен;
2.8. Актуализиране на таблото с административни услуги, бланките и формулярите за административните услуги, интернет страницата на администрацията в частта, свързана с предоставяните услуги и Електронната система за регистрация и контрол на документооборота „Архимeд:
отговарят – Началник Сектор „Административно обслужване и информационни технологии” и Главни експерти „Информационно обслужване и технологии”
срок –2008 г.;
2.9. Създаване на нова интернет страница на администрацията:
отговарят – Главен секретар, Началник Сектор „Административно обслужване и информационни технологии” и Главни експерти „Информационно обслужване и технологии”
срок –2008 г.;
2.10. Въвеждане на поетапно сканиране и електронно архивиране на определени със заповед на Областния управител изходящи и входящи документи:
отговарят – Главен секретар, Началник Сектор „Административно обслужване и информационни технологии” и Главни експерти „Информационно обслужване и технологии”
срок –2008 г.
3. Изпълнение на задължения, регламентирани в Закона за защита на класифицираната информация и подзаконовите нормативни актове по прилагането му, включващи:
3.1. Финализиране на процедурата по създаване на регистратура и получаване на уникален идентификационен номер на регистратурата за класифицирана информация на Европейския съюз:
отговарят – Главен секретар и Служител по сигурността на информацията
срок – през цялата 2008 г.;
3.2. Организиране на обучение за служителите от администрацията, получили допуск до класифицирана информация относно изпълнение на задълженията, произтичащи от Закона за защита на класифицираната информация и подзаконовите нормативни актове по прилагането му:
отговаря –Служител по сигурността на информацията
срок –2008 г.;
3.3. Извършване на вътрешна проверка на цялостната дейност на регистратурата за национална класифицирана информация:
отговарят – Служител по сигурността на информацията и завеждащ регистратура за класифицирана информация
срок –2008г.
4. Цели в областта на регионалното развитие и европейската интеграция:
4.1. Координиране действията на компетентните държавни органи и общините за газифициране на района на Югозападна България;
отговарят – Областен управител, Директор на Дирекция ”АКРРДС”
срок – постоянен;
4.2. Съдействие в рамките на компетентността на Областния управител за реализиране проекта за реконструкция на международен път Е-79:
отговарят – Областен управител, Директор на Дирекция ”АКРРДС”
срок – постоянен;
4.3. Съдействие в рамките на компетентността на Областния управител за реализиране проекта за реконструкция на международен път – гр. Симитли – ГКПП - Илинден:
отговарят – Областен управител, Директор на Дирекция ”АКРРДС”
срок – постоянен;
4.4. Създаване предпоставки в рамките на правомощията на Областния управител по Наредбата за граничните контролно-пропускателни пунктове за подобряване работа на ГКПП на територията на областта:
отговарят – Областен управител, Главен секретар
срок – постоянен;
4.5. Съдействие на органите на местната власт на територията на областта за изграждане на устойчиви международни контакти:
отговарят – Областен управител, Заместник-областни управители
срок – постоянен;
4.6. Създаване на предпоставки за управление и намаление на безработицата чрез работата на Комисията по заетостта към Областния съвет за развитие:
отговарят – Областен управител, Заместник-областни управители
срок – постоянен;
4.7. Съдействие в рамките на компетентността на Областния управител за реализиране на Програма „Натура – 2000”:
отговарят – Областен управител, Заместник-областен управител, Директор на Дирекция „АКРРДС”
срок – постоянен;
4.8. Създаване на предпоставки в рамките на компетентността на Областния управител за реализиране на проекти по европейските фондове:
отговарят – Областен управител, Директор на Дирекция „АКРРДС”
срок – постоянен.
5. Цели в областта на бюджетно-финансовата дейност:
5.1. Защитаване на бюджета с достатъчно финансови средства за реализиране на задачите, изпълнявани от Областна администрация:
отговарят – Областен управител, Главен счетоводител
срок – постоянен;
5.2.Оптимално използване на отпуснатите бюджетни средства при условията на строг контрол за спазване лимитните рамки:
отговарят – Областен управител, Главен счетоводител
срок – постоянен;
5.3. Предприемане на необходимите мерки за изпълнение на приходите по бюджета и контрол върху приходите:
отговарят – Областен управител, Главен счетоводител
срок – постоянен;
5.4. Рационално използване на средствата за разходи за постигане на поставените цели на Областна администрация:
отговарят – Областен управител, Главен счетоводител
срок – постоянен;
5.5. Контрол върху разходите на Областна администрация относно законосъобразност и целесъобразност
отговарят – Областен управител, Главен счетоводител
срок – постоянен.
6. Внедряване достиженията на информационните и комуникационните технологии:
6.1. Привеждане информационните системи на Областна администрация – Благоевград в съответствие с изискванията на Закона за електронно управление и наредбите към него:
отговарят – Главен секретар и Главни експерти „Информационно обслужване и технологии”
срок – месец юни 2008 г.;
6.2. Сертифициране информационните системи на Областна администрация – Благоевград в съответствие с изискванията на Закона за електронно управление и наредбите към него:
отговарят – Главен секретар и Главни експерти „Информационно обслужване и технологии”
срок – месец септември 2008 г.;
6.3. Използване мрежата на държавната администрация /НАМДА/ за свързаност с администрации от различни нива на територията на областния град:
отговарят – Главни експерти „Информационно обслужване и технологии”
срок – постоянен;
6.4. Замяна на използваните персонални компютри и офис техника и сървъри и осигуряване „горещ” резерв на използваните сървъри:
отговарят – Главни експерти „Информационно обслужване и технологии” и Главен счетоводител
срок – постоянен;
6.5. Миграция на сървърните операционни системи към MS Windows 2008 Server и MS SQL 2007 Server:
отговарят – Главни експерти „Информационно обслужване и технологии”
срок – септември 2008 г.;
6.6. Миграция на клиентските операционни системи към MS Windows Vista и MS Office 2007
отговарят – Главни експерти „Информационно обслужване и технологии”
срок – декември 2008 г.;
6.7. Актуализиране софтуера на операционните и информационни системи, използвани в Областна администрация – Благоевград:
отговарят – Главни експерти „Информационно обслужване и технологии”
срок – постоянен;
6.8. Използване на съвременните технологии в областта на телекомуникациите с оглед по-пълно задоволяване потребностите на Областна администрация – Благоевград и понижаване на разходите:
отговарят – Главни експерти „Информационно обслужване и технологии”
срок – постоянен;
6.9. Стартиране на процедура по създаване на електронна връзка между Областна администрация – Благоевград и Административен съд – Благоевград:
отговарят – Главен секретар, Директор Дирекция „АПОФУС”, Началник Сектор „Административно обслужване и информационни технологии” и Главни експерти „Информационно обслужване и технологии”
срок – месец декември 2008 г.
7. Подобряване координацията на взаимодействие между изнесените държавни структури и общините на територията на Област Благоевград:
7.1. Подпомагане на Областния управител при изграждането и функционирането на Съвета за координация към Областния управител:
- отговарят – Директори на Дирекции
- срок – до месец декември 2008 г.
След утвърждаването на настоящия План, същия следва да се връчи на ръководния състав на администрацията и на всички отговорници на задачи, за сведение и изпълнение.